Powrót na zdrową stronę mocy po wakacjach

Wakacje to czas odpoczynku, relaksu i luzu. Korzystamy ze smaków lata i wakacji. I bardzo dobrze – po to są wakacje! By jeść lody, spróbować gofra nad morzem i kosztować nowych smaków na letnich wyprawach. Ale na horyzoncie widać już początek jesieni. Wrzesień zbliża się wielkimi krokami. Dla wielu to nie tylko początek roku szkolnego ale także okres powrotu do obowiązków. To moment, kiedy po wakacyjnej przerwie chcemy wrócić do naszych zdrowych nawyków i znów przejść na stroną zdrową mocy. Dlatego przygotowałam dla Was mini poradnik, jak ze spokojem wrócić po wakacyjnej przerwie do zdrowego gotowania i odżywiania.


Planuj
Planowanie jadłospisu na kilka dni, a nawet tydzień, ułatwia przygotowanie zdrowych posiłków, robienie zakupów, nie marnowanie jedzenia, a nawet zaoszczędzenie pieniędzy. Kiedy masz przygotowaną listę
łatwiej i szybciej zrobisz zakupy, kupując tylko to, co naprawdę potrzebujesz. Mając zaplanowane menu, możesz spokojnie gotować potrawy dzień wcześniej lub na kilka dni. To wszystko sprawia, że łatwiej skontrolujesz to, co wyląduje na Twoim talerzu.

Małe kroki
Po tygodniach wakacyjnej uczty wraz z pierwszym września chcemy wyrzucić z domu wszystko co niezdrowe. Postanawiamy zdrowo gotować, jeść tylko nieprzetworzone dania i trenować minimum 4 razy w tygodniu. Super! Ale z doświadczenia wiem, że chęć zmiany wszystkiego naraz niekoniecznie skończy się dobrze. Zapał i motywacja szybko mija. Dlatego proponuję zmiany małymi krokami. Najpierw zastanów się, co możesz zmienić w pierwszej kolejności – co będzie najłatwiejsze do zmiany. Może regularne picie wody albo spacery? Kiedy uda Ci się trwale zmienić jedną rzecz, spokojnie przejdź do pracy nad kolejną. Znasz powiedzenie – „nie od razu Kraków zbudowano?”


Korzystaj z gotowych przepisów
Dzisiejszy Internet oferuje tyle możliwości. Już nie musisz spisywać przepisów w zeszycie. Dzisiaj masz je wszystkie w zasięgu ręki o każdej porze dnia i nocy. Powstała spora ilość portalów kulinarnych takich jak
przepisy.pl, gdzie oferowane są najróżniejsze przepisy na każdą porę dnia od śniadania po kolację. Znajdziesz tam propozycje na zdrowe i pożywne śniadania (zobacz tutaj ), lekkie obiady czy romantyczne propozycje na kolacje. Sposób przygotowania dania jest szczegółowo opisany, więc bez problemu poradzisz sobie z gotowymi przepisami.

Zamień niezdrowe na zdrowe
Po wakacyjnym poluzowaniu szelek może być trudno zapomnieć o lodach, słodkich przekąskach czy fast foodach. Ale spokojnie, czy wiesz, że te wszystkie dania możesz przygotować w zdrowszej wersji?
Słodycze możesz zastąpić domowymi FIT deserami lub po prostu owocami. Lody także możesz przygotować w domowej wersji bez śmietany i białego cukru ( znasz lody z banana?). Tłuste dania typu fast food z powodzeniem przygotujesz w domu, świadomie ograniczając ilość użytego tłuszczu lub zamieniając mąkę np. na ciasto do pizzy możesz użyć mąki pełnoziarnistej albo orkiszowej. Wszechobecny cukier możesz zamienić na miód lub ksylitol/stewię czy erytrytol. Opcji jest wiele, a jeśli nie masz pomysłu na to,
co zrobić, to pamiętaj, że w Internecie znajdziesz mnóstwo podpowiedzi gotowych przepisów.


Zmień nastawienie
Pozytywne nastawienie do zmiany lub rozpoczęcia zdrowych nawyków zdecydowanie sprzyja wprowadzeniu ich w życie, a w konsekwencji wytrwaniu przy nich. Uśmiechnij się w myślach do zmian, jakie chcesz wprowadzić. Choć na początku może być trudno, z czasem te nawyki staną się Twoją codziennością. Może uznasz za banał to, co teraz napiszę, ale optymistyczne podejście do życia zdecydowanie ułatwia zainicjowanie zmian. Dotyczy to wielu życiowych spraw, w tym odżywiania i podejścia do diety. Może lubisz wyzwania lub jesteś typem osoby zadaniowej? Wtedy wprowadzenie nowych nawyków potraktuj jak kolejną sprawę na swojej checkliście lub challenge.

Powroty bywają trudne, ale jeśli podejdziemy do nich z odpowiednim podejściem, będzie zdecydowanie łatwiej. Pamiętaj, że nie musisz zmieniać wszystkiego od razu. Spróbuj planowania i zamiany niektórych produktów na zdrowsze. Korzystaj z gotowych przepisów, których mnóstwo znajdziesz w Internecie. I co najważniejsze: podejdź do tego z uśmiechem i radością oraz miłością do siebie i najbliższych.


Smacznego powrotu!

Weronika.

Polecane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *