Słodycze na diecie – jak jeść i chudnąć?

Temat słodyczy na diecie jest chyba jednym z najczęściej przewijających się tematów jeśli chodzi o temat odchudzania. Wielu z nas ma z tym problem i chciałoby całkowicie wykluczyć słodycze ze swojego jadłospisu. Ale czy jest taka potrzeba? Czy musisz koniecznie przestać jeść słodycze?

Jeśli nie masz przeciwskazań zdrowotnych to moja odpowiedź brzmi – NIE! Nie musisz całkowicie eliminować słodyczy ze swojej diety by schudnąć. A na dowód tego przygotowałam dla Ciebie przykładowy jadłospis na 3 dni, w którym są pyszne, słodkie desery!

POBIERZ DARMOWY JADŁOSPIS – TUTAJ.

Ale z drugiej strony czy można je tak bezkarnie jeść? No nie. Jak we wszystkim trzeba zachować umiar. Tyjemy od nadwyżki kalorycznej a nie od danego produktu. Zwróć jednak uwagę na to co dane produkty mogą Ci dać, co wniosą do Twojego organizmu. Cukier uzależnia a zajadanie się nim może przyczyniać się do powstawania wielu chorób, dlatego korzystaj z niego rozsądnie.

Jak zatem jeść słodycze by wkomponować je do naszej diety bez zbytniej szkodliwości? To kilka złotych zasad z których ja też chętnie korzystam!

  1. Pozwól sobie na zjedzenie czegoś słodkiego. Znasz powiedzenie zakazany owoc lepiej smakuje? Całkowicie eliminując słodycze może się okazać, że rzucimy się na nie jeszcze bardziej. Nie traktuj ich jak zakazane produkty od których od razu utyjesz. Być może pozwalając sobie na nie okaże się, że wcale nie masz na nie ochoty!
  2. Traktuj słodycze jako posiłek a nie dodatek do obiadu czy śniadania. Niech Twój batonik czy kawałek ciasta będzie deserem lub II śniadaniem.
  3. Wybieraj słodkości, które mają mniej kalorii. Zamiast dużego podwójnego batonika wybierz jego mniejszą wersję.
  4. Dziel swoje słodkości na mniejsze kawałki. Wizualnie będziesz miała wrażenie, że jest go zdecydowanie więcej niż w rzeczywistości.
  5. Uważaj na FIT sklepowe słodycze. Tak, muszę o tym napisać bo często mi się ostatnio trafia, że na opakowaniu widnieje napis FIT a w rzeczywistości to z tym ma niewiele wspólnego! Dlatego bardzo mocno uczulam na czytanie składów. I oczywiście zachęcam do przygotowania swoich domowych FIT słodkości.

Jeśli jednak czujesz, że słodycze to jednak nieco bardziej złożony temat – sięgnij po pomoc! Słodycze/cukier mogą uzależniać tak samo jak alkohol czy narkotyki.

A jak to jest u Was ze słodyczami? Uważacie, że są to produkty zakazane na diecie czy jednak można je włączyć do swojej diety?

Weronika.

Dodaj komentarz