Przykładowy letni jadłospis (1700 kcal)

Dzisiaj zamiast trzech przepisów z cyklu “Trzy przepisy na…” mam dla Was cały jadłospis! A dokładnie letni jadłospis z ebooka “185 zdrowych jadłospisów”. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje:) Przepisy bazują na sezonowych produktach by skorzystać z letnich smaków najbardziej jak się da! Jadłospis składa się z 5 dań: śniadania, dwóch przekąsek, obiadu oraz kolacji.

Ebook” 185 zdrowych jadłospisów” to nowość na rynku ponieważ zawiera w sobie gotowe jadłospisy aż na 6 miesięcy czyli 900 przepisów. Wszystkie zawarte w nim przepisy nie zawierają białej mąki oraz białego cukru. Każdy posiada także informacje o kaloryczności oraz wartościach odżywczych.

Teraz ebook “185 zdrowych jadłospisów” zamówisz o 40 % taniej! Sprawdź tutaj.

Przepisy na dania z jadłospisu znajdziesz poniżej. Na końcu postu znajdziesz je także w postaci zdjęć, które możesz zapisać na telefonie, tablecie czy komputerze.

Życzę smacznego!

Śniadanie – Placuszki z serka wiejskiego z sosem brzoskwiniowym

Kcal: 328 B: 19 g W: 25,5 g T: 17 g

Składniki

  • białko z 1 jajka (35 g)
  • mąka owsiana 1 łyżka (20 g)
  • serek wiejski (100 g)
  • soda oczyszczona szczypta
  • olej 1 łyżka (10 ml)
  • brzoskwinia 1 duża (85 g)

Wykonanie

Białko ubij na sztywną pianę. Mąkę wymieszaj z serkiem oraz sodą i dodaj ubite jajko. Całość delikatnie wymieszaj. Smaż placuszki z obu stron na złocisty kolor (jeśli masz dobrą patelnię, to smaż bez tłuszczu, jeśli nie, użyj łyżki oleju). Podawaj z sosem brzoskwiniowym: brzoskwinię obierz i zblenduj na jednolitą masę.

Przekąska I – Sałatka z arbuzem i serem ricotta

Kcal: 323 B: 9 g W: 31 g T: 19 g

Składniki

  • sałata garść
  • arbuz (200 g)
  • truskawki 5 szt. (100 g)
  • ricotta (100 g)
  • oliwa z oliwek 1 łyżka (10 ml)
  • sok z cytryny kilka kropel
  • miód 1 łyżeczka (5 g)

Wykonanie

Na talerzu ułóż sałatę. Arbuza oraz truskawki pokrój w kostkę i połóż na sałacie. Ser ricotta pokrój w kostkę lub pokrusz bezpośrednio na owoce. Z oliwy z oliwek, soku z cytryny oraz miodu zrób sos i polej nim sałatkę.

Przekąska II – Mrożona FIT kawa

Kcal: 272 B: 2 g W: 48 g T: 8 g

Składniki

  • napój roślinny lub mleko krowie ¾ szkl. (200 ml)
  • kawa rozpuszczalna 1 łyżeczka
  • woda ¼ szkl. (60 ml)
  • miód 1 łyżka (15 g)
  • lody waniliowe 1 gałka (50 g)

Wykonanie

We wrzącej wodzie rozpuść kawę oraz miód. Następnie przelej do wysokiej szklanki. Dodaj mleko oraz gałkę lodów. Opcjonalnie możesz jeszcze dodać kilka kostek lodu.

Obiad – Pulpety z pieczonymi ziemniakami i FIT mizerią

Kcal: 490 B: 18 g W: 58 g T: 15 g

Składniki

  • pierś z indyka lub kurczaka mielona (100 g)
  • mąka kukurydziana 1 łyżka + 1 łyżka do obtoczenia (20 g)
  • sól, pieprz, czosnek, papryka słodka
  • cebula ½ szt. (40 g)
  • czosnek 1 ząbek
  • olej 1 łyżka (10 ml)
  • ziemniaki 2 duże (150 g)
  • rozmaryn suszony 1 łyżeczka
  • ogórek zielony 1 szt. (80 g)
  • jogurt naturalny (180 g)

Wykonanie

Zmielone mięso wymieszaj z mąką oraz przyprawami Cebulkę i czosnek pokrój w kostkę, podsmaż na rozgrzanym oleju i wymieszaj z mięsem. Z masy zrób kulki i obtocz je w mące. W garnku zagotuj wodę, a następnie do wrzącej wrzuć pulpety i gotuj je przez ok. 10 min, aż mięso nie będzie surowe. Ziemniaki oczyść i pokrój na ósemki. Posyp rozmarynem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180°C (tryb góra-dół) przez ok. 30–40 min. Ogórka obierz i pokrój w półplasterki, wymieszaj z jogurtem, przypraw do smaku solą, pieprzem oraz czosnkiem

Kolacja – Sałatka z kurczakiem i serem pleśniowym

Kcal: 379 B: 31 g W: 11 g T: 24 g

Składniki

  • sałata lodowa lub mieszanka garść
  • pomidor 1 średni (60 g)
  • ogórek zielony ½ szt. (80 g)
  • pierś z kurczaka upieczona w ulubionych przyprawach (80 g)
  • ser pleśniowy (40 g)
  • migdały prażone 1 łyżka (15 g)
  • sos:
  • musztarda francuska 1 łyżka (15 g)
  • woda odrobina
  • oliwa z oliwek 1 łyżka (5 g)

Wykonanie

Sałatę wymieszaj z pokrojonym pomidorem oraz ogórkiem. Dodaj pokrojonego w kostkę kurczaka oraz ser pleśniowy. Posyp migdałami. Przed podaniem polej sosem zrobionym z musztardy, wody oraz oliwy.

Zapisz przepisy w formie zdjęć.

Weronika.

Polecane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *