motywacja

Bez wymówek – czyli czego potrzebujesz, żeby zacząć ćwiczyć

Sport to zdrowie! O tym, że ruch jest nam potrzebny słyszał pewnie każdy z nas i to nie jeden raz. Każdy wie, że poprzez aktywność fizyczną spalamy kalorie i w konsekwencji chudniemy. Inni ćwiczą bo chcą wyrzeźbić mięśnie czy też je wzmocnić. Ruch pozytywnie wpływa także na cały nasz układ odpornościowy oraz nerwowy. Powodów dla których warto wstać z kanapy i zabrać się za trening jest naprawdę mnóstwo ! Niestety często mimo tak wielu korzyści płynących z regularnej aktywności ciężko nam się do niej przekonać i szukamy wymówek.  Wymawiamy się brakiem czasu, odpowiedniego sprzętu czy stroju. Tak naprawdę do rozpoczęcia aktywności fizycznej niewiele nam potrzeba. Mam nadzieję, że dzisiejszym wpisem przekonam Cię, że ćwiczyć możesz zacząć już teraz w tym momencie! Oto niezbędna lista rzeczy, w które musisz się zaopatrzyć by zacząć ćwiczyć!

1. Chęci

Bez tego ani rusz! Kiedy masz chociaż odrobinę chęci to już dobrze. Czasami wystarczy iskra by motywacja sięgnęła szczytu. Niekoniecznie od razu musisz przebiec 10 km lub podnieść 50 kilogramów na siłowni. Wystarczy, że na początek pójdziesz na szybki spacer lub pojeździsz na rowerze. Nie sugeruj się tym co pokazuje telewizja czy Internet. Nawet gwiazda w świecie fitness kiedyś zaczynała. Jestem pewna, że kiedyś jej także ciężko było zrobić rozgrzewkę. Spróbuj znaleźć coś co Ci się spodoba, popróbuj różnych sportów aż znajdziesz coś co będziesz ćwiczyć z przyjemnością.

2. Wygodny strój

Nie musisz mieć super markowych ubrań za kilkaset złotych. Ważne by Twój strój był wygodny i ćwiczyło Ci się w nim komfortowo. Może to być stary t-shirt i wyciągnięte dresy. Dobrze jednak zadbać o odpowiednie buty – zwłaszcza jeśli chodzi o buty do biegania. Obuwie sportowe chroni nasze stopy i nogi przed urazami oraz kontuzjami. Dlatego warto dobrać je odpowiednio do aktywności, którą planujemy wykonywać, pory roku oraz przede wszystkim rozmiar naszej stopy. Warto w tej sprawie polecić się osoby, która pracuje w sklepie i pomoże nam dobrać odpowiednie obuwie.

3. Cel

Kiedy mamy cel łatwiej nam się zmotywować do działania. Nasz cel może dotyczyć wielu aspektów. Na przykład możesz sobie wyznaczyć ilość treningów jaką chcesz odbyć w danym tygodniu czy miesiącu, liczbę kilometrów jaką chcesz przebiec czy przejechać na rowerze. Ważne by Twój cel był realny ale jednocześnie odrobinę ambitny. Nie wyznaczaj celów, które są trudne do osiągnięcia w wyznaczonym przez siebie terminie ponieważ kiedy nie uda się tego osiągnąć stracisz chęci i zapał. Ja bardzo lubię wyznaczać sobie cel w postaci liczby treningów, którą chcę odbyć w danym miesiącu. Tworzę tabelę w której skreślam odbyte treningi oraz rodzaj treningu jaki wykonałam. I bardzo ważna sprawa – jeśli chcesz naprawdę osiągnąć swój cel musisz trenować regularnie i systematycznie – tutaj nie ma drogi na skróty.

4. Zdrowa dieta

By mieć siłę do aktywności i ćwiczeń nie można zapominać o zdrowej diecie. Kiedy zjadamy duże ilości cukru, soli i przetworzonej żywności nasz organizm zazwyczaj nie najlepiej się czuje i nie ma po prostu energii do działania. Zjadając produkty i dania jak najmniej przetworzone dostarczamy składniki, które odżywiają nasze ciało. Z doświadczenia wiem także, że odżywiając się zdrowo aktywność fizyczna sama zaczyna nas wciągać. Kiedy dbamy o dietę chcemy także zadbać o naszą kondycję.

5. Czas

Tak, tak – wiem. Z tym czasem to różnie bywa. Choć w obecnej sytuacji wielu z nas ma trochę więcej więc to dobra okazja by go wykorzystać na aktywność. Zwłaszcza, że ostanie miesiące wielu z nas spędziło praktycznie w czterech ścianach. Wielu z nas wydaje się, że aby trenować potrzebujemy wielu godzin dziennie wolnego czasu. Ale wiesz, że to kolejna wymówka? Wystarczy, że znajdziesz 30 minut dziennie by się poruszać. Może to być na przykład w trakcie oglądania jakiegoś serialu? Albo zamiast kolejnej godziny spędzonej na przeglądaniu wiadomości skusisz się na mały trening?

Jak widzisz, do podjęcia aktywności fizycznej wcale dużo nie potrzeba. Wystarczą chęci, dobre buty oraz zaangażowanie i odrobina czasu. Dlatego od dzisiaj kończymy z wymówkami.

A jak to jest u Ciebie z treningiem? Ćwiczysz regularnie czy planujesz się za to zabrać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *