Dawka energii na śniadanie – czyli moja Owsianka Mocy

Witajcie,
dzisiejsze trendy w dietetyce i odżywianiu mają bardzo różne podejście do śniadania. Jedni uważają, że nie powinno się jeść a drudzy wręcz przeciwnie. Jedna strona preferuje śniadania białkowo-tłuszczowe a druga sugeruje zjadanie posiłku gdzie węglowodany to główne źródło energii. Dla mnie śniadanie to (oprócz obiadu) najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ponieważ dostarcza mi siły do działania. Co do rodzaju śniadania to od sporego czasu króluje u mnie owsianka zatem to duża porcja węgli od rana (białkowo-tłuszczowe śniadania nie sprawdziły się u mnie). Chciałabym się z Wami podzielić pomysłem na moją owsiankę, którą nazwałam owsianką mocy. Dlaczego? Bo oprócz płatków owsianych, które gotuje na wodzie dodaję wiele różnych dodatków dzięki czemu smakuje pysznie. Porcja takiego dania zawiera: 460 kcal w tym: B: 10 g; W: 70 g; T: 12 g.


Składniki:
– 4 łyżki płatków owsianych
– szklanka wody
– banan
– 2 kostki gorzkiej czekolady (najlepiej 70-90 %)
– 5 sztuk migdałów
– 1 łyżeczka żurawiny suszonej
– 1 łyżeczka rodzynek
– 1 suszona morela


Wykonanie
W rondelku zagotowujemy wodę. Następnie wrzucamy płatki owsiane i gotujemy aż powstanie bardzo gęsta papka. Migdały, żurawinę, rodzynki oraz morele zalewam gorącą wodą na około 5 minut. Banana kroję w pół plasterki a czekoladę w kostkę. Migdały obieram i kroję na kawałki. Morelę także kroję na mniejsze kawałki. Kiedy owsianka się ugotuje przekładam ją do miseczki. Wrzucam Wszystkie pozostałe składniki i po chwili całość mieszam.


Taka porcja owsianka to spora ilość węglowodanów (których nie należy się bać przy ich umiejętnym rozłożeniu w ciągu całego dnia) ale to także świetnie rozgrzewające śniadanie – zwłaszcza w sezonie jesienno – zimowym.



A Ty jesz owsiankę? Z jakimi dodatkami najbardziej? Czekam na Wasze komentarze 🙂
W.

Polecane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *