lifestyle,  motywacja

Jak mieć płaski brzuch?

Płaski brzuch to cel wielu osób odchudzających się. Niestety czasami jest tak, że mimo diety i sporej aktywności fizycznej nasz brzuch wcale nie wygląda tak jak byśmy sobie tego życzyli. Jakie są tego powody? Co możemy z tym zrobić? Odpowiedzi na te oraz inne pytania postaram się Wam przybliżyć w dzisiejszym wpisie.

Powody braku płaskiego brzucha

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być całkiem sporo. Zaliczyć można do nich przede wszystkim te związane z dietą oraz aktywnością fizyczną. Warto także pamiętać, że u kobiet duży wpływ na wygląd brzucha ma to czy są przed, po czy w trakcie miesiączki. Zazwyczaj przed „tymi dniami” robi się wzdęty i napuchnięty – to całkiem normalne zjawisko:)

Nieodpowiednia dieta

Dieta bogata w tłuste potrawy, słodycze oraz kolorowe gazowane napoje z pewnością nie pozwala na uzyskanie płaskiego brzuszka o którym tak wszyscy marzymy. Ale nie tylko jedzenie typu fast food czy słodycze mają znaczenie. Może się także zdarzyć, że pozornie zdrowe posiłki mogą powodować wystających brzuszek. Przyczyną może być wrażliwość na niektóre produkty. W takiej sytuacji warto obserwować reakcje naszego organizmu po zjedzeniu głównie produktów mlecznych czy potraw z glutenem – ale nie tylko! Tak naprawdę każdy produkt może powodować niestrawność czy zaburzenia trawienia. Wyeliminowanie szkodliwych produktów może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Jednorodne ćwiczenia

Aby Twój brzuch był płaski nie wystarczy tylko ćwiczyć tylko mięśni brzucha. Kiedy ćwiczysz ciągle to samo organizm przyzwyczaja się. Z czasem możesz przez to nie widzieć  efektów. Warto zadbać o urozmaicony ruch ale więcej o tym poniżej.

Stres

Czy wiedziałaś, że na stan i wygląd Twojego brzucha może mieć także stres? Przebywanie w stresie nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki z kilku powodów. Po pierwsze często zajadamy stres co jak wiadomo doprowadza do zjadania dużej ilości kalorii a w konsekwencji prowadzi do nadwagi. Po drugie kiedy stresujemy się wydziela się naszym organizmie hormon o nazwie kortyzol. Powstały nawet na ten temat badania sugerujące, że otyłość brzuszna znajduje swoje odzwierciedlenie właśnie w permanentnym stresie.

Jedzenie w pośpiechu

Jedzenie w biegu może być także przyczyną wystającego brzuszka. Szybkie jedzenie powoduje łykanie powietrza a to w konsekwencji prowadzi do wzdęć i problemów trawiennych.

Brak odpowiedniej ilości snu

Dokładnie! Zbyt mała ilość snu może być także przyczyną nadwagi oraz odkładania się tłuszczu w okolicy brzucha – to zostało udowodnione naukowo!

Zbyt duża ilości soli w diecie

Zbyt duża ilość soli w diecie powoduje zatrzymywanie wody w naszym organizmie, dlatego możemy czuć, że nasz brzuch jest napuchnięty a my czujemy się ciężko.

Dieta na płaski brzuch

Kiedy znamy już przyczyny braku płaskiego brzucha przyjrzyjmy się sposobom jakie mogą nam pomóc go osiągnąć.

Obserwacja organizmu jakie produkty szkodzą w diecie

Dzięki obserwacji naszego organizmu oraz analizie tego co jemy możemy wyeliminować produkty, które powodują wzdęcia i problemy z trawieniem. Najlepiej przez kilka dni zapisuj co zjadłaś i jak się czułaś po zjedzeniu danych produktów. Możesz także skorzystać z gotowych testów, które wskażą na jakie produkty jesteś wrażliwa. Wtedy zyskasz pełny obraz tego co może być przyczyną problemów trawiennych. U mnie takimi produktami okazały się produkty mleczne oraz czerwone mięso. Wyeliminowanie ich stało się zbawienne dla mojego brzucha.

Ograniczenie niezdrowych produktów, fast food itp., tłuste jedzenie, słodycze

Tak jak wcześniej wspomniałam – niezdrowe produkty bogate w tłuszcze i cukier nie dość, że mogą powodować problemy trawienne to także przyczyniają się do nadwagi. Postaraj się je wyeliminować ze swojej diety a przynajmniej ogranicz na tyle ile to możliwe. Wybieraj to co służy Twojemu ciału oraz dbaj o różnorodność posiłków. Zdrowa dieta może być naprawdę smaczna i prosta w przygotowaniu.

Nie masz pomysłu na zdrowe dania? Mam dla Ciebie rozwiązanie – zobacz więcej tutaj!

Jedz więcej warzyw 

Warzywa zawierają błonnik wspomagający nasze trawienie. Pamiętaj jednak, że pewne warzywa – głównie strączkowe – mogą powodować wzdęcia.

Jedz więcej błonnika ale pamiętaj przy tym o odpowiedniej ilości wody

Błonnik znajdziemy w wielu produktach spożywczych: otrębach, warzywach czy siemieniu lnianym. Pamiętaj jednak o piciu odpowiedniej ilości wody przy spożywaniu dużej ilości błonnika.  

Ogranicz alkohol

Wbrew pozorom alkohol to dość kaloryczny napój, dlatego należy go ograniczyć w diecie. Znacie tak zwany „brzuszek piwny”? To wcale nie jest mit!

Pij wodę

Picie wody to ważna rzecz! Zwłaszcza obecnie – kiedy mamy gorące upalne lato. Do prawidłowego funkcjonowania nasze ciało potrzebuje odpowiedniej ilości płynów – dokładna ilość zależy od wielu czynników. Picie wody pozwala także pozbyć się nadmiaru wody z naszego organizmu oraz soli. Jeśli zwykła woda Ci nie smakuje możesz do niej dodać listki mięty czy plasterki cytryny lub limonki. Unikaj gotowych wód smakowych ze sklepu – tam w składzie najczęściej pojawia się cukier. Możesz także pić ziołowe herbatki takie jak pokrzywa czy mięta.

Aktywność fizyczna

Zadbaj o odpowiednią ilość ruchu w ciągu dnia

Kiedy chcemy aby nasz brzuszek był płaski trening to dość istotna sprawa, ponieważ pozwala pozbyć się zbędnego tłuszczu. Warto zadbać o ruch w ciągu całego dnia. Zamiast windy wybierz schody a jeśli masz możliwość zamiast samochodu wsiądź na rower. Innymi słowy szukaj ruchu gdzie się da:)

Ćwicz mięśnie brzucha i całe ciało

Wykonując trening nie zapominaj o różnorodnych ćwiczeniach na brzuch. Wpleć je do swojego treningu. Jednak pamiętaj, że sam trening na brzuch nie wystarczy by było on płaski. Zaleca się trenowanie całego ciała i wykonywanie różnorodnych ćwiczeń. Dodaj trening cardio. Próbuj różnego rodzaju aktywności i szukaj urozmaiceń. Dodaj do swojego treningu ćwiczenia z gumami, taśmami czy obciążeniem (oczywiście wszystko dostosuj do swoich możliwości). Nasze mięśnie nie lubią monotonii bo szybko się do niej przyzwyczają, co sprawia, że nasze treningi nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Trenuj systematycznie – jeden trening raz na jakiś czas na niewiele się zda. Przy okazji aktywności fizycznej zadbaj także o odpowiedni czas relaksu. Regeneracja jest równie ważna co działanie. Nasze mięśnie muszę mieć czas na wzrost oraz odpoczynek. Niestety w dzisiejszym pędzącym świecie często o nim zapominamy. Pamiętaj jednak, że nasze ciało to nie maszyna i potrzebuje chwili wytchnienia.

Przyczyn braku płaskiego brzucha jest całkiem sporo. Wiele z nich opiera się na braku odpowiedniej diety czy niewłaściwym treningu. Wpływ ma także poziom stresu w naszym organizmie oraz to czy potrafimy i mamy czas na odpowiednią regenerację. Jeśli jednak żaden  z tych czynników Ciebie nie dotyczy warto skonsultować się z lekarzem i dokładnie przebadać nasze ciało.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *