przepisy

Pij sok na zdrowie! + kilka sokowych inspiracji

Na początek kilka zalet picia soków. Pijąc soki dostarczamy sobie wiele składników odżywczych, które w płynnej postaci są lepiej przyswajalne. Ponadto możemy szybciej i więcej „zjeść” warzyw i owoców ! Jak to możliwe? Zobacz – trudno na raz zjeść kilogram jabłek czy marchewki a tyle ) potrzeba aby uzyskać około 1 litra soku (w zależności od rodzaju składnika. Dzięki piciu soków jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi więcej różnorodnych warzyw czy owoców – nawet tych za którymi niezbyt przepadamy (miksując różne smaki możemy zamaskować smak tego, którego nie lubimy a powinniśmy spożywać ze względu na obecność składników odżywczych). I niewątpliwą zaletą jest to, że dzięki własnoręcznemu wyciskaniu soków spożywamy owoce oraz warzywa w surowej, pierwotnej postaci a jak wiadomo te mają najwięcej wartości odżywczych.  Atutem jest także to, że taki domowy sok można ze sobą wszędzie zabrać i cieszyć się jego smakiem w domu czy w szkole.

W ostatnim poście przedstawiłam recenzję wolnoobrotowej wyciskarki Hurom –tutaj. A dzisiaj mam dla Was garść informacji jakie soki można z w niej przygotować. Zacznę od tego, że  kiedy zamawiamy urządzenie  zostaje do niego załączona książeczka z opisem jak przygotować nasze owoce i warzywa do zrobienia soku.


Znajdziemy w niej także wiele sokowych inspiracji. Na kolejnych stronach znajdują się także informacje o wartościach odżywczych, znajdujących się w warzywach i owocach. Przygotowując sok w urządzeniu należy pamiętać o przestrzeganiu kilku zasad:
– nie wkładanie do misy składników, które mogą uszkodzić urządzenie na przykład: ziaren kawy, korzeni czy bardzo twardych kawałków;
– przed włożeniem składników należy pozbyć się twardych elementów na przykład pestek ze śliwek;
– maksymalnie na jedno działanie można uzyskać 400 ml soku – potem trzeba opróżnić miąższ z urządzenia;
– przygotowanie składników według wskazówek podanych w załączonej książęce. 
W załączonej książeczce znajdziemy także różne możliwości i warianty przygotowania naszego soku z podziałem na kolor: czerwony, żółty, zielony, fioletowy oraz biały – każdy z nich zawiera główny składnik odżywczy, który korzystnie wpływa na różne funkcje w naszym organizmie. Drugi wariant tworzenia soków opiera się na tym na co chcemy pozytywnie wpłynąć w naszym ciele. I tak możemy stworzyć sok: który wpływa na eliminację toksyn z naszego organizmu, działa korzystnie na nasz mózg. Trzeci wariant to podział owoców i warzyw podzielone na te, które zawierają wiele składników odżywczych w skórce lub w nasionach. Korzystając z wielu kombinacji sokowych można stworzyć pyszne napoje, które wpłyną pozytywnie na nasze ciało. Możliwości jest mnóstwo!

Korzystając z sezonowych owoców przygotowałam dla was propozycje na soki, które można z powodzeniem można zrobić w wyciskarce HUROM.

#1 „Szarlotka” w szklance
Do przegotowania soku potrzebna jest tylko dowolna ilość jabłek oraz odrobina cynamonu. Jabłka obieramy i pozbywamy się nasienia. Kroimy na mniejsze cząstki i wkładamy do misy. Dalej sok robi się sam. Na koniec posypujemy odrobiną cynamonu.

#2 Mandarynka w towarzystwie banana
Póki mandarynki są jeszcze smaczne postanowiłam wykorzystać je do zrobienia kolejnego soku. Aby było bardziej treściwie dodałam banana. Owoce obieramy i dzielimy na mniejsze cząstki. Wkładamy do urządzenia i za chwilę możemy cieszyć się pysznym sokiem. Możemy do niego dodać ulubione przyprawy oraz nasiona czy wiórki kokosowe.

Oczywiście stworzenia soku można wykorzystać liczne warzywa i owoce, jakie tylko mamy pod ręką.

Jestem ciekawa jakie są Wasze ulubione smaki soków? Wolicie bardziej owocowe czy warzywne?

W.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *