motywacja

Świadome odchudzanie: Ruszaj się! Czyli jak ruch wpływa na nasze ciało

O tym, że ruch jest nam potrzebny słyszał pewnie każdy z nas i to nie jeden raz. Na stronie Światowej Organizacji zdrowia można przeczytać, że aż 31 % osób na świecie jest niewystraczająco aktywnych co z kolei przyczynia się do ich złego stanu zdrowia. Szacuje się, że brak odpowiedniej ilości ruchu mógł być przyczyną śmierci około 3 milinów ludzi. To dość spora liczba, której można było uniknąć. Jesteśmy coraz bardziej świadomi w tej kwestii i zauważamy jak bardzo potrzebujemy ruchu. Każdego dnia planujemy treningi, szukamy nowych programów i gadżetów, które mają nam pomóc  w wykonywaniu ćwiczeń. Ale czy wiesz co tak naprawdę znaczy ruch dla Twojego ciała? Jednym z oczywistych powodów dla których to robimy jest chęć schudnięcia. Każdy wie, że poprzez aktywność fizyczną spalamy kalorie i w konsekwencji chudniemy. Inni ćwiczą bo chcą wyrzeźbić mięśnie czy też je wzmocnić. Ruch pozytywnie wpływa także na cały nasz układ odpornościowy oraz nerwowy. Powodów dla których warto wstać z kanapy i zabrać się za trening jest naprawdę mnóstwo ! 
Na końcu czeka na Was kolejna strona z Dziennika Świadomego Odchudzania:)



Korzyści dla ciała

Aktywność fizyczna przede wszystkim wzmacnia nasze mięśnie i stawy oraz poprawia motorykę ciała. Dzięki regularnemu ruchowi jesteśmy bardziej odporni na kontuzje, ponieważ nasz szkielet mięśniowy jest elastyczniejszy  i sprawniejszy. Pewnie nie raz słyszeliście, że nie ćwiczony mięsień zanika? I tak właśnie się dzieje kiedy większość naszego czasu siedzimy. Mięśnie nie mając bodźca zastają się i słabną co powoduje łatwiejsze nabawienie się kontuzji.  Ruch zwiększa także masę naszych kości i ich mineralizację co z kolei pozwala zapobiegać osteoporozie. Aktywność fizyczna ma nie tylko pozytywny wpływ na mięśnie i stawy ale także inne narządy i organy – na przykład układ krążeniowy. Ćwicząc zmuszamy nasz układ krwionośny do bardziej wytężonej pracy przez co go wzmacniamy (tak, tak nasze serce lubi ruch). Dlatego ruch jest wskazany dla osób w każdym wieku, oczywiście pamiętając aby był on odpowiednio dobrany do możliwości i stanu zdrowia.. Kiedy ruszamy się (zwłaszcza na świeżym powietrzu) całe nasze ciało dotlenia się przez co czujemy się zdecydowanie lepiej. Dlatego też kiedy odczuwamy znużenie w ciągu dnia poleca się wyjście choć na krótki spacer lub wykonanie kilku rozciągających ćwiczeń. Podczas nich dostarczamy sobie większej dawki tlenu a co za tym idzie czujemy się mniej senni i mamy więcej  energii.  Regularna aktywność wpływa także na poprawę naszego metabolizmu (przemiana materii)  odpowiedzialnego między innymi za odpowiednią wagę naszego ciała.  Każdy trening to spalone kalorie, dzięki któremu zmniejszamy zawartość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie na rzecz mięśni.  Ruch pozwala także obniżyć poziom ciśnienie krwi oraz poziom cholesterolu. Wszystko to z kolei pozwala na zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby układu krążenia oraz na przykład cukrzycy typu 2 a także nadwadze i otyłości, która staje się plagą w naszych czasach. Niewątpliwą zaletą aktywności fizycznej jest to, dzięki jej systematycznemu stosowaniu poprawia się nasz kondycja. Mamy więcej siły i nie męczymy się tak szybko jak przed podejmowanie jakiegokolwiek ruchu. Ponadto trening wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowej postawy ciała co jest szczególnie ważne u dzieci.

Korzyści dla ducha
Regularny trening przynosi także wiele korzyści naszej psychice i duszy. Przede wszystkim kiedy ćwiczymy zostają uwolnione endorfiny czyli hormony szczęścia. Czujemy się wtedy bardziej zadowoleni i mamy ochotę więcej robić. Sport jest też świetnym antidotum na stres. Poprzez wysiłek możemy skutecznie rozprawić się z jego negatywnymi konsekwencjami.Rozładowujemy swoje emocje i oczyszczamy swój umysł.  Trenując możemy na chwilę zapomnieć o trapiących nas problemach i uwolnić się od przykrych zdarzeń. Nasza psychika zaczyna lepiej funkcjonować.  A kiedy czujemy się lepiej możemy więcej zdziałać. Trenując nabieramy także więcej sił witalnych  i chęci do życia. Aktywność fizyczna zmienia nasze ciało, które zaczyna wyglądać inaczej co budzi w nas wiele pozytywnych odczuć. Widzimy, że praca włożona w treningi przynosi oczekiwane rezultaty. Kiedy gubimy zbędne kilogramy czujemy się bardziej pewni siebie co wpływa na całe nasze życie. Częściej się uśmiechamy i myślimy bardziej pozytywnie. A to wszystko wpływa także korzystnie na nasze relacje z innymi ludźmi. Regularny ruch poprawia także jakość naszego snu.  Trening wykonywany rano dodaje energii na cały dzień a wieczorem pozwala usunąć nagromadzone negatywne emocje. Ważne jest także dobranie odpowiedniego treningu. Każdemu z nas może podobać się coś innego i nic w tym złego. Kiedy robimy to co lubimy nie mamy problemu aby się za to zabrać. Często czytam i słyszę jak osoby narzekają, że muszą ćwiczyć. Ale może problem tkwi właśnie w rodzaju treningu jaki wykonują? Kiedy znajdziesz coś co lubisz trening nie będzie katorgą a przyjemnością, dzięki której wzmacniamy nasze ciało oraz psychikę. Na początku przygody z aktywnością nie raz ciężko jest nam się do niej przekonać. Nasze ciało ale przede wszystkim psychika buntuje się ( w końcu często boimy się tego co nieznane). Ale kiedy przełamiesz się poczujesz tę magiczną moc endorfin i będziesz chciała więcej. Przekonasz się jak od regularnej aktywności zmienia się Twój wygląd oraz myślenie. To świetna sprawa!


Powodzenia!
W.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *