Inne

Świadome odchudzanie – Akcja: Poranek!

To jak zaczynasz dzień ma ogromne znaczenie jak będzie wyglądała jego dalsza część. To co rano jesz i robisz dodaje Ci energii oraz wpływa pozytywnie na samopoczucie albo wręcz odwrotnie – czujesz się ospały, zmęczony i nic Ci się nie chce. Czasami niepozornie wykonywane czynności w gruncie rzeczy powodują, że chce Ci się spać i namiętnie poszukujesz czegoś słodkiego, aby poprawić sobie humor albo pijesz ogromne ilości kawy na pobudzenie swojego organizmu. Często jednak skutek jest odwrotny do zamierzonego – od słodkości przybywa kilogramów a od kawy kołacze Ci serce. Dlatego przyjrzyj się swoim nawykom i zobacz  jak Ty rozpoczynasz swój dzień.

1. Długość snu
Ilość czasu jaką poświęcamy na sen ma ogromne znaczenie jak czujemy się rano – to sprawa oczywista. W nocy nasze ciało regeneruje się i zbiera siły na kolejny dzień, dlatego to ile śpimy jest bardzo ważne dla naszego organizmu ale i psychiki. Kiedy umysł jest wypoczęty mamy więcej siły na wykonywanie obowiązków a także na kreatywne, logiczne myślenie. Świat wydaje nam się bardziej pozytywny i mamy energię do działania. Wysypianie się pomaga także w utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz w walce z dodatkowymi kilogramami. Jak? Kiedy jesteśmy wypoczęci mamy chęć, żeby działać natomiast kiedy brakuje nam snu jesteśmy ospali i ciężko nam się zmobilizować do czegokolwiek. Wtedy najczęściej sięgamy po różnego rodzaju wspomagacze – najczęściej są to słodycze, które poprzez zawarty w nich cukier daje nam chwilowego „kopa” oraz daje iluzję chwilowego szczęścia. Stan ten trwa krótko, dlatego sięgamy po więcej słodkości co jak wiadomo nie wpływa korzystnie na nasz organizm. Kiedy się wyśpisz ochota na poprawienie sobie humoru czekoladą stanie się na pewno mniejsza.

2. Co jesz/pijesz na śniadanie
Moja babcia zawsze powtarzała, że nie można wyjść z domu bez śniadania. Kiedyś twierdziłam, że to starta czasu – lepiej dłużej pospać. Te czasy jednak minęły i dzisiaj wiem, że babcia miała sporo racji. To co od rana jemy oraz pijemy powinno dostarczać energii na początek dnia oraz uzupełnić płyny, które straciliśmy w ciągu nocy.Śniadanie to pierwszy posiłek, który zjadamy. Według obowiązujących norm powinno się go zjeść najpóźniej 30 minut po tym jak się obudzimy. Jednak przed nim warto wypić szklankę wody (jesienią czy zimą woda może być lekko ciepła) – najlepiej z plasterkiem cytryny, która działa odkwaszająco na nasz organizm. Co jeść na śniadanie? To w głównej mierze zależy od naszych upodobań – jedni zalecają dietę białkowo – tłuszczową a inni polecają jeść głównie węglowodany. Najlepiej jednak posłuchać swojego organizmu i sprawdzić po czym czuje się lepiej oraz po jakiej opcji mamy więcej energii i nie czujemy się ospali. W porze jesiennej czy zimowej świetnie sprawdzą się rozgrzewające owsianki, jaglanki czy jajecznica.  Może warto także pomyśleć nad zmianą czarnej mocnej kawy na kawę zbożową albo świeży sok lub zieloną herbatę?

3. Nawyki myślowe
Jaka jest pierwsza myśl, która przychodzi Ci do głowy kiedy obudzisz się rano? Cieszysz się z nowego dnia czy z przykrością stwierdzasz, że znowu trzeba wstać? To z jakimi myślami rozpoczynasz dzień wpływa na to jak będzie wyglądała dalsza jego część.Najczęściej jest tak, że kiedy zaczynamy od narzekania to później te myśli ciągną się za nami cały czas i jak na złość wszystko dzieje się na przekór nam co jeszcze bardziej utwierdza nasze pesymistyczne nastawienie. A co by się stało gdyby tak zacząć dzień od podziękowania za to, że jesteśmy, mamy ciepłe i wygodne łóżko, możemy wstać i działać. Pozytywne myśli nastroją Cię optymistycznie na cały dzień. Świat może okazać się całkiem miłym i przyjaznym miejscem jeśli tak na niego spojrzymy. Zadbaj o pozytywne myśli już od samego rana.
 
 
4. Pośpiech czy spokój?
Przy dzisiejszym tempie życia na pewno powiesz, że ciężko o spokojny poranek – zwłaszcza w dni kiedy musisz iść do pracy. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. Wszystko jest kwestią dobrej organizacji. Kiedy ubranie naszykujesz dzień wcześniej, posiłek do pracy przygotujesz wieczorem  i włożysz do lodówki na noc to rano z pewnością łatwiej będzie zapanować na pozostałymi sprawami. Możesz także zyskać dodatkowe minuty, które będziesz mogła wykorzystać na spokojne wypicie herbaty czy kawy oraz pozytywne nastrojenie się na cały dzień. Dobrą opcją jest także wstanie kilka minut wcześniej (rezygnacja z kilku minut dłuższego snu może okazać się całkiem opłacalna, gdyż dzięki temu rankiem nie będziesz musiała zestresowana biegać z zegarkiem w ręku i w biegu zjadać śniadania albo całkiem z niego rezygnować). Świat budzący się do życia jest naprawdę piękny – warto dla kilku chwil spokojnego relaksu przed pracą wstać chwilę wcześniej i delektować się tą ciszą.
5. Cisza czy telewizja?
Oprócz jedzenia karmimy się także informacjami dopływającymi do nas z zewnątrz. Kiedyś zaraz po wstaniu  z łóżka sięgałam od razu po pilot od telewizora. Musiałam oglądać co dzieje się na świcie, w pogodzie albo w ulubionym serialu. W pewnym momencie zdałam sobie sprawę, że te wszystkie informacje nie są mi w sumie do niczego potrzebne (może z wyjątkiem pogody, żebym wiedziała jak się ubrać wychodząc z domu, ale to można sprawdzić na telefonie czy komputerze). Przeglądając wszystkie wiadomości ze świata napajałam się tylko lękiem i strachem. Zauważ, że najczęściej w telewizji czy radio podawane są negatywne sprawy o wypadkach, katastrofach czy kolejnych problemach rządzących. Oczywiście dobrze wiedzieć co się dzieje wokół nas ale niekoniecznie zaraz po przebudzeniu. Zamiast tego spróbuj posiedzieć w ciszy albo porozmawiać z najbliższymi przy śniadaniu. Posłuchaj co świat oraz ludzie dookoła Ciebie chcą Ci powiedzieć na dzień dobry a o tym co dzieje się w dalszej odległości od siebie dowiesz się na pewno później.
Wszystko z czym spotykamy i zaczynamy swój dzień ma wpływ na dalszy jego przebieg. Często wiele rzeczy wykonujemy automatycznie bądź też w takim pośpiechu, że zapytani o to co robiliśmy przed chwilą musimy się głęboko zastanowić. Poświęć któryś z poranków i przyjrzyj się jak to wygląda u Ciebie. Może drobna mała zmiana pozwoli poczuć się lepiej? Pozytywne myśli wpłyną korzystnie na Twoje samopoczucie a to z kolei przyczyni się do niepodjadania. Kiedy zjesz śniadanie nie będziesz musiała szukać słodkości aby dodać sobie energii. Także odpowiednia ilość snu może uchronić Cię przed szukaniem w torebce czekolady. Uśmiechnij się do nowego dnia i uwierz, że ten dzień będzie cudownyJ
 
Pobierz stronę Dziennika Świadomego Odchudzania i odpowiedz zawarte na niej pytania. Zastanów się co możesz zmienić i ruszaj do dzieła:)

 

Miłego dnia!
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *